26.05.2022
ANIA LEON HIPNOTYZUJE W NOWYM SINGLU „CHEMISTRY”

Do sieci trafił właśnie nowy utwór młodej debiutantki, która w zeszłym roku zasiliła grono artystów Kayaxu. “Chemistry” to kolejna intrygująca zapowiedź debiutanckiego albumu Ani Leon, który ukaże się już w czerwcu tego roku. Singlowi towarzyszy visual video, w którym wykorzystano nowoczesną technologię 3D.

Ania Leon przeciera darkpopowe szlaki w Polsce – jej mroczne, elektroniczne brzmienia i zagadkowe, pisane po polsku teksty zwróciły już uwagę wielu słuchaczy i dziennikarzy muzycznych. Po świetnie przyjętych singlach “Łezki” i “Tańcz”, do sieci trafił anglojęzyczny utwór pt. “Chemistry”. To już trzecia zapowiedź debiutanckiej płyty artystki, której premiera przewidziana jest na czerwiec. 

Ania Leon:
Chemistry to utwór, który opowiada o uczuciu i energii, która rodzi się w nas przy spotkaniu kogoś absolutnie nieznajomego, a chęć bliskości z tą osobą przewyższa wszystkie inne emocje. Stajemy się wtedy nieobliczalni, nie poznajemy samych siebie, gubimy swój rytm, a chęć poznania staje się priorytetem. Na pewno znacie taki moment. 

Kamila Boruc-Adamska (Truskavka) – producentka:
Przede wszystkim Ania Leon to dla nas niesamowite odkrycie i świetny debiut 🙂 Od samego początku czuliśmy, że musi być to coś bardzo minimalistycznego, żeby nie przykryć muzyki, a raczej zahipnotyzować, pozwolić się wsłuchać. Po burzy mózgów w zespole Truskavki wiedzieliśmy, że chcielibyśmy posłużyć się prostą metaforą zamiany w avatar, cyfrową wersję siebie, stąd powstał pomysł na odtworzenie modelu 3D twarzy wokalistki. Postprodukcję realizował Łukasz Zyskowski (Z POST), a wstępny koncept powierzyliśmy do opracowania reżyserowi Alkowi Kropidłowskiemu, który w swoich pracach często łączy światy digitalowy z analogowym. I tak to się zaczęło… 

Alek Kropidłowski – reżyser: 
Teledysk do “Chemistry” zbudowaliśmy na cyfrowym awatarze 3D wokalistki i dwóch kadrach ze studia. Niby niewiele jak na ponad trzy minuty filmu, ale z hipnotyzującym spojrzeniem Ani Leon właśnie taka czysta forma wydawała nam się najbardziej emocjonalna.
Od początku zależało nam na stworzeniu klipu rezonującego z charakterem muzyki Ani łącząc w sobie delikatność i wyrazistość. Chcieliśmy, żeby cyfrowy awatar był metalowy, mocny, solidny – ale też pełen wdzięku i w bardzo delikatnej kolorystyce. Chcieliśmy, aby klip był w dwóch ujęciach, ale też zmieniał charakter przez światło i glitche. Przy tak minimalistycznych ujęciach to właśnie te drobne niuanse tworzą język teledysku.
Taki bardzo graficzny format to innego rodzaju reżyseria, bliska mi przez to, że kiedyś pracowałem jako designer. Tu emocje są tworzone też przez obrazki 2D i 3D i trzeba znaleźć w tych narzędziach swój własny klimat – bliski muzyce. Nawet tak klasyczne zabiegi jak glitche potraktowaliśmy po swojemu, szukając w ich dynamice i estetyce nawiązania do całego teledysku.






/ przeczytaj także

Z okazji Piano Day – święta fanów instrumentów klawiszowych, znany producent i kompozytor Miro Kępiński przygotował nowy utwór pt. „ASKA”. […]

/WIĘCEJ

Prawie rok po wydaniu „Stoickiego Niepokoju” – Swiernalis sięga po pierwszy numer z albumu, aby dać mu nowe życie i […]

/WIĘCEJ

Po świetnie przyjętym singlu „Thunder”, który był propozycją nity na tegoroczną Eurowizję – artystka nie zwalnia tempa i prezentuje nowy […]

/WIĘCEJ

„5 Days” to czwarty i ostatni singiel z najnowszego albumu SMOLIK//KEV FOX pt. „Belly Of The Whale”. Od premiery pierwszej […]

/WIĘCEJ